Domoszlai Katalin – Spirituális terapeuta » kinesztetikus

Vizuális gyakorlatokat nézni, A szem vizsgálata iskolába lépés előtt minden gyermeknél ajánlott

Hiába az ablak nem kopog. Nyúl Emelje fel a sárgarépát, nézd meg. Tedd le a sárgarépát, csak nézd meg a szemedet: Fel - le, jobbra - balra. Ó, igen, ügyes nyuszi!

Vicces belegondolni, hogy edzés kell a szemnek, mert a hozzám hasonló vizuális típusoknak rögtön bevillan a sok kigyúrt szemgolyó, pedig igazából komoly dolog ez, mert a szemünket durván megterheljük, amikor egész nap bámuljuk a monitort. Bob Doto a The Power of Stretching című könyvében írt le három nyújtógyakorlatot, amit bármikor megcsinálhatunk, hogy ellazítsuk a szem izmait, és megőrizzük egészségét.

myopia gén

Ezekkel a gyakorlatokkal még a fejfájást is megelőzhetjük, ami gyakran épp azért jelentkezik, mert túlterheltük a szemünket. Elég egyszer-kétszer ismételni egymás után a gyakorlatokat, hogy az optimális hatást elérjük. Nyújtás Nevezhetjük szemkörzésnek is: nézz előre, fel, le, balra és jobbra ebben a sorrendben.

a látást károsító szembetegségek

Mindegyik pozíciót tartsd egy lélegzetvételnyi ideig. Például: belégzés — nézz fel, kilégzés — nézz le. Ezután jöhet a tényleges körzés félkörben: először felfelé nézve írj le a szemeddel egy félkört, majd lefelé nézve csináld ugyanezt.

Nagy László, rajz és vizuális művészet- és művészettörténet tanár - MOL Mester-m Díj 2019.

Messzenézés Ebben a gyakorlatban Pandacsöki Boborjánt kell utánoznunk, aki köztudottan a legtávolabb tud nézni a világon. Nekünk is távolba kell nézni, mert a képernyőre fókuszálás közben nem használjuk a messzire nézéshez szükséges izmainkat, vizuális gyakorlatokat nézni aztán előjöhet egy jó kis fejfájás.

Nézz ki az ablakon, és válassz ki a messzeségben egy pontot, majd koncentrálj rá erősen.

látásbetegségek születésétől fogva

Ha nehezedre esik vagy kényelmetlen egy messzi pont nézése, akkor csak gyönyörködj a kilátásban — bár ha nem egy puszta terül a munkahelyed vagy az otthonod mellett, akkor a kilátás valószínűleg a szemközti házat jelenti, ami nincs túl messze, úgyhogy inkább az ég és a felhők fürkészését javasoljuk.

Ha pedig bodyflex látás ablak a közeledben, akkor a szobában keresd meg a szemeddel a legtávolabbi pontot, és arra fókuszálj pár lélegzetvételnyi ideig. A szem környéke Ha belegondolunk, rengeteget hunyorítunk, játszunk a szem környéki izmokkal, ezért nekik is szükségük van egy kis nyújtásra ahhoz, hogy elengedjék a feszültséget, és megpihenjenek.

Ezt úgy tudod elérni, ha a halántékodon az ujjbegyeddel a hajvonal felé vizuális gyakorlatokat nézni a bőrt párszor. Aztán csukd be a szemed, tedd az ujjad a szemöldök alatti részre és húzd a homlokod felé.

helyes könyvolvasás látás céljából

Végül pedig nyomogasd meg az arccsontod felett az arcodat pont a szemed alatti karikák alatt. Mindezt megteheted köröző mozdulattal is, az még nyugtatóbb hatással lesz az izmaidra és az idegeidre.

Figyeld meg: ha napjában kétszer megcsinálod ezeket a pár másodperces gyakorlatokat, még a közérzeted is jobb lesz amellett, hogy nyugodtabban bámulhatod tovább a monitort, mert tudod, hogy tettél egy lépést a szemed egészsége felé.

hidroterápiás látás